سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هر کس را سر انجامى است ، شیرین و یا تلخکامى است . [نهج البلاغه]
 
جمعه 96 بهمن 20 , ساعت 12:21 عصر

اولین معاینه ارتودنسی برای اطفال در چه سنی است؟ 

اولین سن ویزیت ارتودنسی کودکان 7 سالگی می باشد. این موضوغ مطابق دستورالعمل  انجمن ارتودنتیست های آمریکا به تصویب رسیده. یک متخصص ارتودنسی توانایی شناسایی بسیاری از ناهنجاری های فکی و دندانی کودکان را از این سن دارد. با وجود اینکه بخش عمده ی این ناهنجاریها در این سن قابل درمان نیست اما میتوان در مواردی نسبت به تشدید ناهنجاری ، اقدامات پیشگیرانه انجام داد.

از جمله ناهنجاری هایی که در سنین پایین قابل درمان یا پیشگیری هستند می توان به ناهنجاری جلو بودن شدید فک پایین، از دست رفتن زودهنگام دندانهای شیری و تنگی شدید قوس فک بالا اشاره نمود. به ترتیب برای این ناهنجاری ها از اصلاح رشد فک با فیس ماسک یا پلاک زبانی، فضانگهدار دندان و پلاک عریض کننده قوس (کسپندر) استفاده خواهد شد.

اولین سن معاینه ارتودنسی کودکان 7 سالگی است

 درمان ارتودنسی اطفال و شناخت مزایای ارتودنسی در این سن

  • افزایش اعتماد به نفس با بهبود زیبایی صورت
  • تامین فضا برای دندانهای در حال رویش یا نامنظم
  • ایجاد تناسب صورتی از طریق هدایت رشدی فک
  • کاهش ریسک شکستن دندانهای بیرون زده جلویی
  • حفظ فضای دندانهای دائمی نروییده
  • کاهش احتمال کشیدن دندان
  • کاهش احتمال نیاز به جراحی فک
  • ارتقاء سلامت لثه و نسوج نگهدارنده دندان ها
  • کاهش طول درمان با دستگاههای ثابت

ارتودنسی

متخصص ارتودنسی


چهارشنبه 96 بهمن 18 , ساعت 12:59 عصر


ارتودنسی با براکت فلزی 

هدف از نوشتن این قسمت از مقاله آشنایی شما خواننده ی محترم با انواع بریس های ارتودنسی می باشد. جالب است بدانید ارزان ترین و همچنین قدیمی ترین نوع بریس برای  ارتودنسی بریس ساخته شده از استیل ضد زنگ می باشد که بیشتر برای بزرگسالان کاربرد دارد.

نقطه ضعف اصلی بریس فلزی مشخص بودن آن است. در بریس فلزی سیم باریکی که با کش (رابر بند) در جای خود نگه داشته می‌شود به دندان‌ها فشار وارد می‌کند و آن‌ها را به سمت نقطه مورد نظر حرکت می‌دهد

بریس فلزی

ارتودنسی با براکت سرامیکی

هزینه ارتودنسی با بریس سرامیکی بیشتر از ارتودنسی با بریس فلزی است، اما بریس سرامیکی به دلیل همرنگ بودن با دندان‌ها کمتر جلب توجه می‌کند. بیمار به دلخواه خود می‌تواند از بست کشی شفاف یا بست فلزی سفید برای نگه داشتن بریس استفاده کند. مشکل لکه شدن بریس وجود ندارد، اما کش های دور براکت ها (اورینگ ها) به سرعت، به ویژه در صورت مصرف خوراکی‌های لکه کننده‌ای مانند قهوه تغییر رنگ می‌دهند. متخصص ارتودنسی در جلسه‌هایی که در فواصل معمولاً  یک ماهه به منظور تنظیم بریس انجام می‌شود، اورینگ ها را تعویض می‌کند. بریس‌های سرامیکی حساس‌ترند و به راحتی می‌شکنند یا ترک برمی‌دارند. نگهداری بریس سرامیکی دشوارتر است و نسبت به بریس فلزی زمان بیشتری صرف جایگذاری آن می‌شود؛ به همین دلیل ارتودنسی با بریس سرامیکی طولانی‌تر و گران‌تر است.  

بریس سرامیکی به دلیل همرنگ بودن با دندان‌ها کمتر جلب توجه می‌کند

ارتودنسی 

متخصص ارتودنسی


سه شنبه 96 بهمن 10 , ساعت 4:8 عصر

افزایش اعتماد به نفس با ارتودنسی

پیش از این بارها با شما درباره فواید ارتودنسی بر روی بدن انسان صحبت کرده ایم.اما در این مطلب قرار است از فواید این علم بر روی روح و عقاید انسان ا صحبت کنیم.پس ادامه این مطلب برای کسانی که از نامرتب بودن دندان ها رنج میبرند بسیار مفید خواهد بود.

مشهود ترین فایده درمان ارتودنسی بهبود ظاهر بیمار با به دست آوردن لبخندی زیباتر و دلنشین می باشد. داشتن لبخندی زیبا و عریض بی تردید اثرات محسوسی بر بهبود احساس انسان نسبت به خود داشته و اعتماد به نفس و موفقیت بیشتری را برای او در زمینه های شخصی، حرفه ای و اجتماعی به ارمغان می آورد.

در نظر گرفتن مزایای نامبرده ارزش تحمل صرف وقت و هزینه درمان ارتودنسی را به خوبی دارد و به همین دلیل طی یکی دو دهه گذشته میل عمومی به ارتودنسی افزایش چشمگیری داشته است.ارتودنسی سبب بهداشت آسانتر دهان و دندان می گردد.

عملکرد صحیح دهان همراه با ارتودنسی

ارتودنسی یکی از جامعترین و غیرتهاجمی ترین روش های درمانی اختلالات فکی می باشد. از آنجا که ما برای بقا به غذا نیاز داریم، عضلات و مفاصل فک اغلب خود را به جبران موقعیت ناصحیح دندانها برای ایجاد حداکثر قابلیت ماضغه هماهنگ می کنند، اگر چه این امر در دراز مدت آسیب جدی آنها را به همراه داشته باشد. از اینرو داشتن دندانهای مرتب عضلات مفاصل را در موقعیت صحیح خود حفظ نموده و از بروز عوارضی نظیر صدای فک، درد مفصلی، میگرن و ناراحتی های شبانه (نظیر نفس تنگی حین خواب) جلوگیری می کند.

ارتودنسی

متخصص ارتودنسی


شنبه 96 بهمن 7 , ساعت 3:50 عصر

زمان مناسب برای انجام ارتودنسی پیشگیری

در این مطلی هدف بر این واقع شده است تا شما را با بهترین زمان برای انجام ارتودنسی پیشگیری اشنا کنیم.پس ادامه این مطلب را از دست ندهید.

لازم است که کودکان از 7 سالگی و یا حتی زودتر از آن جهت ارزیابی وضعیت دندان‌ها و ضرورت ارتودنسی پیشگیری توسط متخصص ارتودنسی  معاینه شوند. متخصص ارتودنسی وجود نشانه‌های مشکلاتی از قبیل موارد زیر را بررسی می‌کند:

  • زود یا دیر افتادن دندان‌های شیری
  • دشواری در جویدن یا گاز زدن غذا
  • تنفس از راه دهان
  • مکیدن انگشت یا دیگر عادت‌های دهانی
  • به‌هم فشردگی دندان‌ها، مسدود شدن راه خروج دندان از لثه یا درآمدن دندان به شکل نامناسب
  • جابجا شدن فک، صدا دادن آن، جلو یا عقب بودن فک
  • مشکلات گفتاری
  • گاز گرفتن گونه یا سقف دهان
  • جلو بودن دندان‌ها
  • روی هم قرار نگرفتن دندان‌های بالا و پایین
  • عدم تقارن یا تعادل صورت
  • دندان‌قروچه یا روی هم فشار دادن دندان‌ها
  • مکیدن انگشت شست
  • شکاف لب و کام

    درمان‌های مناسب ارتودنسی پیشگیری  

    ما در کلینیک تخصصی ارتودنسی دکتر داودیان از روش‌های مختلفی درارتودنسی پیشگیری بهره می‌گیریم که در ادامه آن‌ها را به اختصار شرح می‌دهیم.

ارتودنسی

متخصص ارتودنسی


دوشنبه 96 بهمن 2 , ساعت 6:26 عصر

استفاده از ارتودنسی ثابت 

ما در این مطلب برای شما درباره ارتودنسی ثابت صحبت خواهیم کرد اما پیش از آن میخواهیم به بررسی این موضوع بپردازیم که چه کسانی میتوانند از این ارتودنسی استفاده کنند.پس ادامه این مطلب را از دست ندهید.

مناسب بودن درمان ارتودنسی ثابت در جلسه مشاوره با استفاده از ابزار تشخیصی تعیین می‌شود. بریس ثابت تقریباً برای تمام بیماران ارتودنسی مناسب است و به دلیل قابلیت حرکت دادن زیاد دندان‌ها غالباً بهترین درمان برای بیماران دچار اختلال‌های پیچیده محسوب می‌شود. ارتودنسی  ثابت بهترین انتخاب برای بیمارانی است که خواستار نتایج تضمین شده هستند، چرا که موفقیت ارتودنسی متحرک به شدت به همکاری خود بیمار در استفاده از بریس بستگی دارد.

 زمان استفاده از ارتودنسی ثابت 

مطلبی که پیش روی شما قرار گرفته است بر این عنوان میپرازد که شما میتوانید در آن به دنبال راههای بسیار خبی برای ارتودنسی باشید .به عنوان مثال بیشتر وقت و زمان ما در این مطلب برای بررسی ارتودنسی ثابت سپری شده است.

تکنولوژی ارتودنسی ثابت برای درمان انواع ناهنجاری‌های فکی و دندانی (مال اکلوژن) طراحی و تهیه می‌شود که پی‌آمد نامرتبی و بی‌نظمی دندان‌ها، عدم تناسب فک‌ها یا هر دو است. 
وسایل ارتودنسی ثابت از براکت‌ها (نگین‌های) سرامیکی یا فلزی کوچکی تهیه می‌شود که به دندان‌ها چسبانده می‌شود و مانند دسته‌هایی عمل می‌کنند که دندان‌ها را تحت کنترل سیم‌های ارتودنسی حرکت می‌دهند. این سیم‌ها در ابتدای دوره درمان انعطاف‌ پذیری بیشتری دارند و به موازات پیشرفت درمان سفت‌تر می‌شوند


<      1   2      

لیست کل یادداشت های این وبلاگ