سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرگاه دانشمندی را دیدی، به خدمتش درای . [امام علی علیه السلام]
 
جمعه 96 اسفند 18 , ساعت 10:1 عصر

چگونگی شکل‌بندی کش ارتودنسی

استفاده از کش های ارتودنسی دارای شرایط بسیار مختلفی است ما در این مطلب برای شما خواهیم گفت که استفاده از این کش ها به چه عنوانی خواهد بود؟پس ادامه این مطلب را از دست ندهید چرا که برای شما خواهیم گفت که شکل بندی در ارتودنسی با استفاده از این ابزار مورد استفاده مقرر خواهد شد.

متخصص ارتودنسی با توجه به شیوه در نظر گرفته شده برای حرکت دندان‌ها روش اتصال کش به دندان‌های تعیین شده را به بیمار آموزش می‌دهد. متداول‌ترین شکل‌بندی‌های کش ارتودنسی عبارت است از

استفاده از کش ارتودنسی کلاس 2

این الاستیک معمولا از هوک (قلاب) نیش بالا به قلاب آسیای اول یا دوم پایین متصل می‌شود. این کش به حرکت رو به عقب دندان‌های بالا و  حرکت رو به جلوی دندان‌های پایین کمک می‌کند.

ارتودنسی

متخصص ارتودنسی


جمعه 96 اسفند 18 , ساعت 11:18 صبح

اولین براکت ها

هر ابزاری که امروزه در دنیای ما مورد استفاده قرار میگیرد دارای نمونه اولیه ای برای خود بوده است.و این نمونه های اولیه دارای نواقصی بودند که به مرور زمان برطرف شدند.ما در این مطلب برای شما اولین براکت های دندانی را بررسی کنیم.

براکتهای مورد استفاده در اوایل دهه 1900 به‌طور چشمگیری متفاوت از براکت های امروزی بودند. دندان‌پزشکان دور هر دندان را بطور جداگانه بند می‌کردند (با مواد متفاوت) سپس این بندها توسط یک سیم به هم متصل می‌شدند. این سیم قابل تنظیم بود تا بتوان به دندان‌ها فشار وارد کرد به این امید که به تدریج آنها را حرکت داده و در یک ردیف قرار  گیرند. بسیاری از دندان‌پزشکان طلا را ترجیح می‌دادند چون این فلز پس از گرما دیدن بسیار انعطاف‌پذیر می‌شد. طلا قابل شکل دادن و پیچیدن به دور دندان‌ها بود. 
بیمارانی که استطاعت مالی برای خرید طلا جهت کاربرد به عنوان دستگاههای ارتودنسی را نداشتند غالباً می‌بایست از دومین فلز مورد ترجیح دندان‌پزشکان استفاده می‌کردند، فلز نقره. نقره خیلی ارزان‌تر از طلا بود اما به اندازه آن انعطاف‌پذیر نبود. هرچند نسبت به موادی مانند چوب و عاج فیل که کار کردن با آنها بسیار دشوار بود ارجحیت داشت.

در گذشته ارتودنتیستها از فلز طلا برای درمان ارتودنسی استفاده می کردند

چسب دندان در براکت ارتودنسی

همانطور که پیشتر با شما صحبت کردیم براکت های دندانی را بسیار خوب شناخته باشید اما در این مطلب برای شما خواهیم گفت که یکی از مهم ترین عواملی که بر براکت ها تاثیر میگذارد را باید چسب های دندانی دانست.پس ادامه این مطلب را از دست ندهید .چراکه برای شما بسیار مفید خواهد بود.

تا دهه 1970 که تکنیک‌های پیشرفته متعددی کشف شد، روش‌های ارتودنسی مورد استفاده تقریباً مشابه بودند. برجسته‌ترین تکنیک پیشرفته، کاربرد چسب دندانی برای ثابت نگه‌داشتن براکت روی دندان‌ها بود. یک چسب دندان روی سطح دندان‌هایی که می‌بایست براکت ها مستقیماً روی آنها قرار گیرند گذاشته می‌شد. این روش جایگزین روش سیم‌پیچی جداگانه هر دندان برای نگه داشتن براکت ها در محل شد. علاوه بر چسب دندانی، لیگاچور های الاستیک (اورینگ) و گره های فلزی غالباً برای محکم کردن و ثابت نگه‌داشتن براکت ها بکار گرفته می شد.

در دهه 1970 کاربرد استیل زنگ نزن به جای طلا و نقره بخشی از پیشرفت های دندان‌پزشکی نوین بود که برای ساخت براکت ها استفاده می‌شد. استیل ضدزنگ در دهه 1960 کم‌کم در حال محبوب شدن بود اما در اواسط دهه 1970 بود که دندان‌پزشکان شروع به استفاده از این ماده در درمان های دندان‌پزشکی کردند. فولاد ضدزنگ، هم خیال بیماران را راحت کرد و هم کار دندان‌پزشکان را ساده‌تر کرد، بیماران خوشحال بودند چون هزینه استفاده از براکت ها کاهش یافت و دندان‌پزشکان آن را ترجیح می‌دادند چون بسیار انعطاف‌پذیر بود و به راحتی می‌توانستند آن را فرم دهند.



ارتودنسی

متخصص ارتودنسی


چهارشنبه 96 اسفند 16 , ساعت 7:50 عصر

ساییدگی دندان مقابل با براکت سرامیکی

یکی از مهمترین مشکلاتی که انسان ها با خود دارند را میتوان این دانست که با ساییدگی دندان ها روبرو هستند.ما در این مطلب برای شما خواهیم گفت که میتوان با استفاده از براکت های سرامیکی این مشکلات را درمان کرد.پس ادامه این مطلب را از دست ندهید.

از آنجا که سرامیک از مینای دندان محکمتر است، دندانهایی که روی براکتها بسته می شوند یا تماس دارند، می توانند به آسانی ساییده شوند. از اینرو، بعد از بررسی نحوه بسته شدن دندانهای بیمار روی یکدیگر، متخصص ارتودنسی ممکن است تصمیم بگیرد بالاخص روی دندانهای جلویی پایین از ترس سایش دندانهای بالا، براکت سرامیکی استفاده نکند.

براکت های سرامیکی در صورت تماس با دندانهای مقابل سبب سایش مینا می شوند

درمان با استفاده از براکت سرامیکی

براکت های سرامیکی نسبت به براکت های فلزی اصطکاک بیشتری برای حرکت وایر ارتودنسی نشان می دهند از اینرو مدت زمان و زحمت نسبتا” بیشتری برای درمان با آنها لازم است. هرچند برخی از براکت های سرامیکی به منظور رفع این معضل از اسلات فلزی بهره می گیرند.

به علاوه، به منظور کاهش ریسک شکستن براکت های سرامیکی ممکن است متخصص ارتودنسی تصمیم بگیرد در مراحلی از درمان نیروی کمتری اعمال کند. از اینرو دندانها کندتر حرکت نموده و طول درمان ممکن است از این حیث نیز اندکی افزایش یابد


ارتودنسی

متخصص ارتودنسی


دوشنبه 96 اسفند 14 , ساعت 2:44 عصر

 چوب ترموی بالتی رویال

 واژه ی  ترموود بالتی رویال تا بحال به گوشتان خورده است؟

ترموود بالتی رویال یکی برندهای ترموود در دنیاست. 

رهاورد چوب دارای امتیاز نمایندگی فروش ترموود بالتی رویال به صورت رسمی از خود شرکت بالتی رویال میباشد. بالتی رویال از معتبرترین شرکت های بین المللی تولید کننده چوب نمای ساختمان ، ترمووود یا همان چوب ترمو و کفپوش های محوطه باز میباشد که در سال 2015 برای تولید ، و به هدف تولید ، معامله ، و فروش متریال های لازم برای صنعت ساختمان بویژه نمای چوبی ساختمان ، سونا و مدرن ترین سازه های سازگار با طبیعت ساخته شده.

رهاورد چوب دارای بیش از 3000 پروژه پیاده سازی شده از ترمو وود بالتی رویال شامل چوب نمای ساختمان ، کفپوش محوطه بیرونی ، سونای فنلاندی ، روف گاردن ، آلاچیق ، حصارهای چوبی و….. آماده ارائه خدمات به کافرمایان و مشتریان عزیز میباشد.

بیشتر با ترمو وود آشنا شوید .

 ویژگی ترموود هاسرو

داشتن نمایندگی  چوب ترمو هاسرو از افتخارات رهاورد چوب است . شرکت هاسرو از قدیمی ترین و پیشگامان صنعت چوب و ترمووود اروپایی است. متریال ها و چوب های استفاده شده توسط هاسرو از بهترین نوع  و فناوری هایی که این شرکت برای تولید چوب ترمو بکار میبرد بروزترین ها میباشند.  رهاورد چوب نماینده رسمی  ترموود هاسرو که از پیشگامان فرآورده های چوبی حرارت دیده در ایران میباشند.

کاربرد های چوب ترمو را بیشتر بشناسید .


یکشنبه 96 اسفند 13 , ساعت 12:44 صبح

مزایای پلاک هالی چیست؟

نمونه های بسیار مختلفی از پلاک ها را برای شما معرقی کردیم.در این مطلب برای شما اطلاعاتی را در نظر گرفته ایم درباره اینکه شما به عنوان یک بیمار با مزایا و همچنین معایب مختلف پلاک هالی آشنا شوید.پس ادامه این مطلب را ازدست ندهید.

  • قابل تنظیم بودن
  • روی هم قرار گرفتن دندان‌ها به شیوه طبیعی هنگام در دهان بودن پلاک
  • دوام بالا در صورت مراقبت صحیح
  • سهولت تمیز کردن ریتینر

معایب پلاک هالی چیست؟

  • مشخص بودن
  • نوک‌زبانی حرف زدن در ابتدای استفاده از پلاک

ارتودنسی

متخصص ارتودنسی


<      1   2   3      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ