سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و فرمود : ] آن که به عیب خود نگریست ، ننگریست که عیب دیگرى چیست ، و آن که به روزى خدا خرسندى نمود ، بر آنچه از دستش رفت اندوهگین نبود ، و آن که تیغ ستم آهیخت ، خون خود بدان بریخت ، و آن که در کارها خود را به رنج انداخت ، خویشتن را هلاک ساخت ، و آن که بى‏پروا به موجها در شد غرق گردید ، و آن که به جایهاى بدنام در آمد بدنامى کشید ، و هر که پر گفت راه خطا بسیار پویید ، و آن که بسیار خطا کرد شرم او کم ، و آن که شرمش کم پارسایى‏اش اندک هم ، و آن که پارسایى‏اش اندک ، دلش مرده است ، و آن که دلش مرده است راه به دوزخ برده . و آن که به زشتیهاى مردم نگرد و آن را ناپسند انگارد سپس چنان زشتى را براى خود روا دارد نادانى است و چون و چرایى در نادانى او نیست ، و قناعت مالى است که پایان نیابد ، و آن که یاد مرگ بسیار کند ، از دنیا به اندک خشنود شود ، و آن که دانست گفتارش از کردارش به حساب آید ، جز در آنچه به کار اوست زبان نگشاید . [نهج البلاغه]
 
پنج شنبه 96 اسفند 10 , ساعت 11:25 عصر

قبل و بعد از اصلاح لبخند‌های لثه‌ای

یکی از مهمترین مواردی که شما باید به آنها توجه داشته باشید این است که قبل و بعد از عمل به چه صورتی در خواهید آمد.ما در این مطلب برای شما اطلاعاتی را در این باره در نظر گرفته ایم.پس ادامه این مطلب را از دست ندهید.

لبخند لثه‌ای می‌تواند به علت یک یا چند عامل مربوط به خود لثه‌ها یا دندان‌ها و یا حتی لب و فک باشد. هر یک از این قسمت‌ها نیاز به روش متفاوتی برای برطرف کردن مشکل لبخند لثه‌ای دارد. در اینجا نگاهی می‌اندازیم به برخی از روش‌هایی که می‌توان برای اصلاح طرح لبخند لثه‌ای از آن استفاده کرد.لبخند لثه‌ای ناشی از مشکلات فک

لبخند لثه‌ای ناشی از مشکلات فک 

گاهی اوقات طول فک بالایی (ماکسیلا) نسبت به اندازه صورت، خیلی بزرگ است. به این حالت در اصطلاح «رشد بیش از حد عمودی فک بالا»  یا VME گفته می‌شود. اگر لبخند لثه‌ای به این علت باشد، لازم است برای اصلاح آن، جایگاه فک از طریق یک عمل جراحی به نام جراحی ارتوگناتیک (اصطلاحی مرکب از «ارتو» به معنی صاف کردن و «گناتوز» به معنی فک) تصحیح شود. از میان تمامی روش‌هایی که در این مقاله برای اصلاح لبخند لثه‌ای ذکر می‌شوند، جراحی فک از همه پیچیده‌تر و دشوارتر است، اما در عین حال می‌تواند نتایج بسیار خوب و ماندگاری حاصل کند

 

ارتودنسی

متخصص ارتودنسی


دوشنبه 96 اسفند 7 , ساعت 1:16 عصر

اثرات استفاده از ایمپلنت در ارتودنسی

پیش از این به شما گفته ایم و یا ممکن است که خود شما شنیده باشید که دکتر های ارتودنسی توصیه به استفاده از ایمپلنت میکنند اما چرا؟مادر این مطلب برای شما خواهیم گفت که این کار چه تاثیری بر روحیه ی شما خواهد داشت.

بالعکس گاهی لازم است ابتدا کاشت دندان انجام شود تا بتوان از ایمپلنت به عنوان پایه یا انکوریج پلاک یا وسایل ارتودنسی استفاده کرد. این ترتیب زمانی کاربرد دارد که بیمار چند دندان از دست داده باشد و دندان کافی برای نگه داشتن وسایل ارتودنسی وجود نداشته باشد.

زمان جایگذاری ایمپلنت برای کودکان و نوجوانانی بسیار مهم است که فکشان هنوز در حال رشد است. همزمانی ارتودنسی و کاشت دندان برای برخی بیماران جوان‌تر مناسب است، اما متخصص ارتودنسی و جراح دهان و دندان باید طرح درمان دقیقی را برای دستیابی به نتایج دلخواه تهیه کنند. چنانچه کاشت دندان بیماران جوان‌تر در زمان نامناسب انجام شود، ایمپلنت درست انجام نمی‌شود  یا به دلیل در حال رشد بودن فک جابجا می‌شود.

 استفاده از ایمپلنت دندان در ارتودنسی

تا به این مطلب برای شما بسیار گفته ایم که ارتودنسی شاخه های مختلفی دارد اما در این مطلب برای شما خواهیم گفت که ارتودنسی از علم های دیگر نیز برای پیشبرد اهداف خود کمک میگیرد برای مثال از ایمپلنت ها در مواردی که نیاز باشد استفاده خواهد کرد.

کاشت دندان غالباً بهترین روش برای جایگزینی دندان از دست رفته به شمار می‌آید. ایمپلنت دندان در استخوان فک به گونه‌ای قرار داده می‌شود تا با استخوان طبیعی جوش بخورد و پایه‌ای محکم و قوی را برای دندان جایگزین به دست دهد. ایمپلنت را می‌توان جایگزین یک دندان کرد یا از آن به عنوان پایه بریج (پل) یا دندان مصنوعی شامل چند دندان استفاده نمود.

در بیماران با مشکل فاصله دندانی زیاد یا دندان‌های از دست رفته، گاهی باید ابتدا درمان ارتودنسی انجام شود تا فضای کافی برای جایگذاری ایمپلنت ایجاد شود، به ویژه اگر دندان‌های کناری به سمت جای خالی دندان از دست رفته حرکت کرده باشند. نامرتب بودن شدید دندان‌ها باید ابتدا اصلاح شود تا بتوان ایمپلنت را در محل مناسب وارد کرد.

 ارتودنسی

متخصص ارتودنسی


دوشنبه 96 اسفند 7 , ساعت 9:58 صبح

جراحی فک برای چه کسانی لازم است؟

پیش از این به شما گفته بودیم که انحام جراحی فک یکی از جراحی هایی است که بسیاری از افراد به آن نیاز دارند اما در این مطلب برای شما خواهیم گفت که به طور اختصاصی و  به عنوان یک نیاز چه کسانی به این جراحی نیاز دارند؟ما در این مطلب به بررسی این مورد خواهیم پرداخت.

جراحی فک به منظور تصحیح ناهنجاری دندانی فکی بیمارانی بکار می رود که با ارتودنسی به تنهایی قابل درمان نیستند.متخصص ارتودنسی و جراح فک و صورت از تعامل با یکدیگر تعیین می کنند که آیا شما کاندید جراحی ارتوگناتیک هستید یا خیر. فاکتورهای موثر در بروز ناهنجاری های اسکلتال بیش از همه شامل پدیده های ارثی نظیر تکامل کم یا زیاد فکین و استخوانهای صورت می باشد. آسیب ها و نقایص جنینی نیز ممکن است بر موقعیت فکین اثر گذارند

فایده های انجام جراحی فک

هر عمل و جراحی ای در دنیا دارای فواید و ضرر های خاصی است که بیمار باید پیش از انجام این جراحی از این موارد آگاهی های لازم را بدست آورد.پس ما در این مطلب برای شما درباره فوایدی که جراحی فک به همراه دارد صحبت خواهیم کرد.پس ادامه این مطلب را از دست ندهید.

جراحی فک، دندانها و فکین شما را به موقعیتی حرکت می دهد که از تعادل، سلامت و عملکرد بالاتری برخوردار هستند. اگرچه هدف اصلی جراحی بهبود رابطه دندانی فکی و زیبایی صورت است، برخی بیماران با بهتر شدن تکلم و حتی تنفس (باز شدن راه هوایی) نیز روبرو می شوند. نتایج جراحی فک می تواند اثرات مثبت و شگرفی بر تمامی جنبه های زندگی شما داشته باشد

جراحی جلو آوردن فک پایین در بیمار بالغ


ارتودنسی 

متخصص ارتودنسی


شنبه 96 اسفند 5 , ساعت 12:59 عصر

دلیل مهم و اصلی مشکلات دندان ها

تا به این مطلب برای شما بسیار درباره مشکلات دندان ها صحبت کرده ایم اما در این مطلب قصد داریم که برای شما بگوییم این مکلات از کجا نشات میگیرند.پس ادامه این مطلب برای شما بسیار مفید خواهد بود.

رویهم قرارگیری ناصحیح دندانها یا مال اکلوژن ها معمولا" زمینه ژنتیکی دارند. هرچند ممکن است دلایل محیطی نظیر مکیدن انگشت شست، تنفس دهانی، بیماری های لثه، بلع غیرطبیعی، از دست دادن زودهنگام دندانهای شیری به دلیل بهداشت ضعیف، ضربه و یا تغذیه ناصحیح نقش داشته باشند. ضربه به دندانها و نقایص جنینی را نیز در مواردی می توان به بروز مشکلات ارتودنسی ارتباط دارد.

مشکلات شایع ارتودنسی

متخصص ارتودنسی

این قبیل مشکلات با عنوان نشانه هایی جهت ارجاع بیمار از سوی دندانپزشک به متخصص ارتودنسی شناخته می شوند. اگر چنین حالت هایی در دندانهای شما یا اطرافیان شما به چشم می خورد می توانید جهت درمان و یا طرح هرگونه پرسشی در این رابطه با ما به صورت مشاوره آنلاین و یا حضوری ارتباط برقرار کنید تا شما را نسبت به تشخیص و طرح درمان صحیح راهنمایی کنیم.

 ارتودنسی 

متخصص ارتودنسی


پنج شنبه 96 اسفند 3 , ساعت 10:30 عصر

معرفی ارتودنسی

بسیار خب یکی از شاخه های بسیار کاربردی در دنیای امروز ما را میتوان ارتودنسی دانست ما در این مطلب برای شما اطلاعاتی را درباره معرفی این شاخه بسیار پر طرفدار در نظر گرفته ایم که با استفاده از آنها میتوانید بسیار موفق در این شاخه عمل کنید

اگر دندان‌های نامرتب زیبایی لبخندتان را خدشه‌دار ساخته است، نگران و ناراحت نباشید؛ چرا که با بهره‌گیری از درمان‌ ارتودنسی یا بریس می‌توانید با دندان‌هایی صاف و مرتب لبخند بزنید. در کلینیک تخصصی ارتودنسی دکتر داودیان هیچ محدودیتی برای ارتودنسی وجود ندارد، بزرگسالان نیز می‌توانند از مزایای این درمان برخوردار شوند. متخصصین ما پس از تشخیص مشکلات بایت و روی هم قرار گرفتن دندان‌ها بهترین دوره درمان را برای اصلاح نامرتبی پیشنهاد می‌دهند. در بعضی موارد صرفاً با تهیه پلاک متحرک می‌توان دندان‌ها را مرتب کرد و برای اکثر بیماران از بریس استفاده می‌شود. در صورت وجود دیپ‌بایت یا آندربایت شدید باید درمان‌های گسترده‌تری مانند جراحی فک همراه ارتودنسی انجام شود.  برای اطلاع از ساعات کار کلینیک و نیز رزرو نوبت  می‌توانید با ما از طریق شماره‌های8887514566520980 تماس حاصل فرمایید و نیز می‌توانید پرسش‌های خود را در رابطه با انجام روش‌های ارتودنسی  ما از طریق تلگرام این کلینیک، با مشاورین ما در میان بگذارید.دیپ بایت

دیپ‌بایت چیست؟

دیپ‌بایت به حالتی گفته می‌شود که دندان‌های بالا بسیار جلو باشد یا دندان‌های پایین به اندازه کافی جلو نباشد. دیپ‌بایت عملکرد و ظاهر دندان‌ها را مخدوش می‌کند. 

دندان‌های پیشین بالا نیز از دندان‌های پیشین پایین بسیار جلوتر است که این حالت باعث می‌شود دندان‌های پیشین پایین به سقف دهان برخورد کند. لبخند لثه‌ای، جلو بودن لب‌ها و سایش شدید دندان‌های جلویی از پی‌آمدهای دیپ‌بایت است

ارتودنسی

متخصص ارتودنسی


<      1   2   3      

لیست کل یادداشت های این وبلاگ